fbpx
ΓΙΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΚΑΛΕΣΤΕ :   ΑΘΗΝΑ  210 6962600, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ  2310 372600
ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΓΚΗ! 14 501

Διατροφικές οδηγίες για διαβήτη κύησης

Ο διαβήτης κύησης είναι το υψηλό σάκχαρο (γλυκόζη) στο αίμα που μπορεί να εμφανιστεί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ως αποτέλεσμα ινσουλινοαντίστασης, συχνότερα κατά το 2ο ή 3ο τρίμηνο, σε γυναίκες που δεν έχουν προηγούμενο ιστορικό σακχαρώδους διαβήτη, και το οποίο συνήθως εξαφανίζεται μετά τον τοκετό. Η διά-γνωση γίνεται έπειτα από καμπύλη σακχάρου (δοκιμασία ανοχής γλυκόζης) τυπικά στον 7ο μήνα της εγκυμοσύνης.

Οποιαδήποτε έγκυος γυναίκα μπορεί να αναπτύξει διαβήτη κύησης στην πορεία της εγκυμοσύνης, αλλά είναι πιο πιθανό να σας συμβεί εάν:

  • Ο δείκτης μάζας σώματός σας (ΔΜΣ) είναι > 30 (ΔΜΣ = βάρος / ύψος2)
  • Σε προηγούμενη εγκυμοσύνη γεννήσατε μωρό βάρους 4,5 κιλών ή περισσότερο
  • Είχατε διαβήτη κύησης σε προηγούμενη εγκυμοσύνη
  • Ένας από τους γονείς ή τα αδέρφια σας έχει σακχαρώδη διαβήτη

Διατροφή για γλυκαιμικό έλεγχο στην εγκυμοσύνη

Η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, εξίσου με τη φαρ-μακευτική αγωγή εάν αυτή σας προταθεί. Η διατροφική υποστήριξη της εγκύου με διαβήτη κύησης στοχεύει στον γλυκαιμικό έλεγχο, αλλά και στην υγεία και σωστή ανάπτυξη του εμβρύου. Συνιστάται μια ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία τροφών και άρα θρεπτικών συστατικών. Βασικό διατροφικό βήμα αποτελεί η κατανάλωση υδατανθράκων με μέτρο και ο περιορισμός αυτών που έχουν υψηλό Γλυκαιμικό Δείκτη (Γ.Δ.) καθώς ανεβάζουν το σάκχαρο πολύ περισσότερο (πίνακας, σελ.2).

Καλό είναι επίσης να ακολουθούνται τα εξής:

  • Στοχεύστε σε γεύματα και σνακ ανά 3-4 ώρες
  • Κατανείμετε ομοιόμορφα τους υδατάνθρακες στα γεύματα και σνακ της ημέρας, και προσπαθήστε να καταναλώνετε ίδια ποσότητα υδατανθράκων καθημερινά, σε σταθερές ώρες
  • Συνδυάστε τους υδατάνθρακες (π.χ. ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, παξιμάδι κ.α.) με μια πηγή πρωτεΐνης (π.χ. κοτό-πουλο, ψάρι, αυγό, τυρί κ.α.) ή με “καλά” λιπαρά (π.χ. ξηροί καρποί, αβοκάντο κ.α.) για πιο ομαλή αύξηση της μεταγευματικής γλυκόζης στο αίμα
  • Προτιμήστε κυρίως πουλερικά, όσπρια, ψάρια και θαλασσινά. Επιλέξτε άπαχο κόκκινο κρέας 1 φορά εβδο-μαδιαίως και αποφύγετε τα επεξεργασμένα προϊόντα αυτού (π.χ. αλλαντικά)
  • Εντάξτε φυτικές ίνες στην καθημερινή σας διατροφή: νιφάδες βρόμης, προϊόντα ολικής άλεσης, όσπρια, 5 μερίδες λαχανικών και φρούτων με φλούδα όπου αυτή τρώγεται, αποφεύγοντας τους χυμούς
  • Περιορίστε τη ζάχαρη, εναλλακτικά προτιμήστε μη θερμιδογόνα υποκατάστατα ζάχαρης (π.χ. στέβια, ασπαρτάμη, ζαχαρίνη). Όταν έχετε επιθυμία για γλυκιά γεύση, προτιμήστε ένα γλυκό σε μικρή ποσότητα, με υψηλή θρεπτική αξία και χαμηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετα σάκχαρα
  • Ακολουθήστε τις συμβουλές του γιατρού σας για ασφαλή σωματική άσκηση. Συνιστώνται 150 λεπτά μέτρι-ας έντασης φυσική δραστηριότητα την εβδομάδα, εφόσον δεν υπάρχει κάποια αντένδειξη

Γλυκαιμικός στόχος στον διαβήτη κύησης

Εάν υπάρχουν διατροφικές δυσκολίες, ιδιαίτερες προτιμήσεις και ανάγκη για εξατομικευμένη διατροφική υποστή-ριξη, απευθυνθείτε στους κλινικούς διαιτολόγους του Ομίλου ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ για την επίτευξη γλυκαιμικού ελέγχου και τη βελτίωση της θρέψης.

2022-07-21T16:31:40+00:00